兴阳

多年陈道明粉,吴岳官配太甜,喂满一嘴狗粮




约翰 • 罗伯茨在新罕布什尔州的卡迪根山中学(Cardigan Mountain School)毕业典礼致辞!(节选)

I hope you will be treated unfairly, so that you will come to know the value of justice.
我希望你们能遭遇不公,这样,你才能懂得公正的价值。

I hope that you will suffer betrayal because that will teach you the importance of loyalty.
我希望你们能遭受背叛,这样,你才能领悟忠诚的重要。

I hope you will be lonely from time to time so that you don’t take friends for granted.
我希望你们能体验到孤独,这样,你才会明白朋友的珍贵。

I wish you bad luck, again, from time to time so that you will be conscious of the role of chance in life and understand that your success is not completely deserved and that the failure of others is not completely deserved either.
我希望你们也有运气不佳的时候,这样,你才会意识到机遇的重要性,才会明白你的成功并非天经地义,而他人的失败也不是理所应当。

I hope every now and then, your opponent will gloat over your failure. It is a way for you to understand the importance of sportsmanship.
我希望你们的对手会时不时对你们的失败幸灾乐祸,这样,你才懂得人要有竞争精神。

I hope you’ll be ignored so you know the importance of listening to others.
我希望你们会被无视,这样,你才能明白要学会倾听。

I hope you will have just enough pain to learn compassion.
我希望你们遭受痛苦,这样,你就能懂得要抱有同情心。

评论

热度(7)

  1. 共1人收藏了此图片
只展示最近三个月数据